Найчастіше прилад використовується при покупці старого автомобіля, товщиноміром, як це вже зрозуміло з назви, вимірюють товщину лакофарбового покриття (ЛФП) та/або шпаклювання кузова. Думаю, пояснювати для чого це робиться немає необхідності, хіба що в двох словах. Справа в тому, що при продажу авто, продавець, як і будь-яка інша людина, бажає отримати якнайбільше за свою "ластівку", тому кузов часто зазнає серйозних процедур, які включають шпаклювання і фарбування кузова. Часто після ДТП авто все ж залишається на ходу, але все ж з численними ушкодженнями, які власники всіляко намагаються приховати. Саме за допомогою товщиноміра можна дізнатися товщину металу в тому чи іншому місці кузова, після чого можна судити про те, що під ЛКП автомобіля — фарба і метал, або шар шпаклівки і численні латки, які після декількох років почнуть відвалюватися цілими лахміттям.
Товщиноміром озброєні практично всі "перекупки", тобто люди, які купують і перепродують машини, всього за кілька хвилин досвідчений перекупник визначить будь-які приховані пошкодження і зробить висновок про стан кузова і всього автомобіля в цілому. Крім того, товщиномір може розповісти про те, в якій аварії була машина і що при цьому ремонтувалося. Щоб визначити бита машина чи ні, вам вчинене необов'язково ставати перекупником або проходити якісь спец курси. Хоча, безумовно, для використання цього приладу необхідно мати мінімальні знання про те, як влаштований кузов автомобіля і розуміти деякі моменти й тонкості використання товщиноміра.
Як працює товщиномір?
Як вже говорилося вище, прилад допомагає визначити товщину ЛКП, яка у всіх автовиробників практично однакова і коливається в діапазоні від 0.7 до 1.8 мм. Тому, якщо під час замірів товщиномір продемонстрував цифру, яка знаходиться в даному діапазоні, можна сміливо говорити про те, що дана деталь або частину кузова ціла, тобто - не бита і не перефарбована. Авто, який побував в ДТП, так чи інакше рихтовалось, після чого шпаклевалось, відповідно шар шпаклівки та ЛКП буде відрізнятися від наведених вище цифр. Якщо ви побачили на дисплеї товщиноміра значення 1.9-2.4 мм, можна з упевненістю стверджувати про те, що в цьому місці був удар і машину рихтували.
Небезпека купівлі битого авто полягає не тільки в тому, що з часом кузов може почати іржавіти або лопне шар шпаклівки, справа дещо в іншому. Ви не знаєте на скільки серйозною була аварія — елементарне непорозуміння на стоянці або удар на великій швидкості, спричинив за собою деформацію геометрії всього кузова. Купуючи такі авто, ви "граєте в рулетку", т. к. невідомо як деформується і без того вдарений кузов у разі аварії, тому говорити про безпеку пересування в такому авто навряд чи варто. Авто, які сходять з конвеєра, розраховані на удар і конструктивно створені таким чином, щоб при ударі кузов деформувався, не завдаючи шкоди здоров'ю пасажирів. Як поведе себе кузов з порушеною геометрією — передбачити неможливо, тому купуючи машину, приділіть кузову особливу увагу і не полінуйтеся скористатися товщиноміром.
Види толщиномеров
Принцип роботи товщиноміра досить простий. Прилад виробляє підрахунок відстані від поверхні, до якої доторкається впритул, до підстави деталі.
У найпростіших магнітних толщиномеров принцип роботи досить примітивний — в корпусі міститься магніт, який визначає ступінь тяжіння до металевої деталі, стрілка покажчик або електронний дисплей демонструють результат. Як ви розумієте, чим ближче буде магніт до металу, тим тяжіння буде сильніше.
Электромагнитные толщиномеры относятся к более дорогим экземплярам, они более точны и базируются на принципе электромагнитной индукции, то есть при помощи датчиков Холла. Принцип действия электромагнитного толщиномера следующий — кузов представляет собой своего рода замкнутую цепь, и чем будет меньше зазор, в данном случае толщина ЛКП, тем сигнал будет сильнее.
Существуют авто, у которых некоторые кузовные детали выполнены из алюминия, поэтому электромагнитные толщиномеры для них не подойдут, а измерения ни к чему не приведут. Решением является использование вихретоковых приборов. Толщиномер, работающий по этой технологии, способен адекватно оценивать толщину лакокрасочного покрытия на любой тип металла, при этом он способен демонстрировать на удивление точные результаты. Единственный нюанс, при работе с медью и алюминием, результаты измерений будут более точными, чем при измерении толщины ЛКП на железе. Иногда погрешности очень большие, поэтому использовать толщиномер данного типа рекомендуется исключительно по назначению — для алюминиевых и медных поверхностей.
Как пользоваться толщиномером?
Использование прибора сводится к обычному прикладыванию рабочей поверхности прибора к кузову и подведению итогов измерения. Первым делом принято измерять передние крылья, затем постепенно переходя к задней части кузова, в результате вы должны обойти машину вокруг, измерив все интересующие вас места. Замеры производятся в четырех-пяти точках каждой из кузовных деталей, уделите должное внимание крыше и вертикальным стойкам. Виявивши товщину лакофарбового покриття, яка виходить за межі припустимого діапазону, збільште кількість точок виміру і з'ясуйте розмір пошкодження для подальшої адекватної оцінки вартості такого автомобіля.
- Шукач скарбів шукав загублений перстень і натрапив на стародавні скарбиЗнайомі фермера з Північної Ірландії розшукували втрачене обручку і натрапили на скарб, вартість якого оцінюється в 100 тисяч фунтів стерлінгів. Про це повідомляє сайт Gloucestershire Live.Шукач скарбів шукав загублений перстень і натрапив на стародавні скарби